2012: A Look Back & The Future for 2013


Now my previous post was about the holiday season in general and not about me but this blog is dedicated more to myself and the things I feel I wanted to share with you all. 2012 was all in all a great year for me. Lots of changes and many good things came from it while some bad still lingered. I wont emphasize on that too much because going into a new year a la 2013 we want to think of the positives. I think by this time every year we all stop and look back at what has happened. The good and the bad. We try to find some things that we want to improve on and thus comes the dreaded inevitable New Year’s Resolution. Something that many of us falter on year after year. For me I have mine set in place. For many across the pond it is already New Year’s Day and well into it. So if your reading this and it is New Year’s Day, well Happy Mother Fucking New Year!!! lol

For me like many millions of others my resolution has been to shed some damn weight. Now I have the tools to accomplish that. The biggest factor will be putting in the time. Rather than saying I dont have time to do this hour long workout ill just do what I can when I can. Love my Bowflex though. The thing is a great workout. Many have their own feelings about it but hey it works for me. Plus I have free-weights. Cardio will be another thing I will concentrate on this year. One of the biggest reasons people fail at this goal is because they get overwhelmed by two factors. One being they dont find the time to do so because they are so caught up in their own little world and dealing with kids and the other is they get intimidated by going to a gym and seeing others. Now not all feel that way but for some its an issue. For me I never felt it was an issue. What bugged me was actually driving to the damn gym when now I have the means for a good decent workout in my own living space. Save some gas eh!! lol. No one ever said it would be easy and im not looking to be some Dewayne Johnson “The Rock” clone, I just want to better my health in the long run. For years I battled with a condition called Gout. Its basically when you consume too much sugar and uric acid crystals build up in your joints and thus cause you horrendous pain for days, weeks and even months if not treated. I changed my eating and drinking habits drastically and im happy to say that I rarely ever get a gout flare up. Thats a huge deal to me because at one point I got them so often. Like every other week and they stuck around for like a month or so. So being that its the cold season now and its more common for people to get arthritic pains in cold weather I am glad to see that I have overcome this hurdle for the most part by changing something as simple as cutting out as much sugar as I can.

So lets get back to 2012 and then i will mention what I hope for in 2013. 2012 brought many great travels for me. For us I should say. In January we started off what would be the end of the California Dreams Tour in Jakarta Indonesia and ended it all in Manila Philippines. After that many travels to places such as Chennai India, Paris, London, Frankfurt, Rio, Dubai….etc. Some of those places I had never been or only been in for such a short time I never saw anything. Like Dubai. I dreamed of one day going to the Burj Khalifa to see the worlds tallest building and when I stood there before going in I shed a tear man. Really! Its fucking amazing that after all these years I still seem to be accomplishing my goals. I can’t believe I was there. I can’t believe I jumped out of a perfectly good plane five times over the Gulf and logged 50th jump. Its amazing. I look back at this life and although when I go back to where I grew up, Houston TX area, it seems so small to me. I guess because I have experienced so much. To be perfectly honest the only thing that makes going back to Texas sweet is seeing my family and friends. I don’t have many personal friends so mainly its all about family. My one good friend is like family to me and she knows that so yeah. But seriously when I walked into that building it was amazing. The architecture done to that place. I had seen so many videos on it on You Tube and to finally be there was amazing. Going to the observation deck and seeing the world. Eating dinner on the 123rd floor and seeing the world from a perspective I had never done before except on a plane. I even remember going to India and seeing life there. It was actually a nice place. Very pleasant in some areas and poor, very poor in others. Seeing how other people live makes you appreciate what you have that much more. Accomplishment just didnt come with travel. It came with a female who accomplished so much herself and to be a part of that was amazing. Woman of the Year and First Female Artist to have 5 #1 Singles off One Album. Something not done since Michael Jackson. The work I do is a direct reflection on the people I do the work for. I always do my best even when confronted with so much adversity. SO 2012 has been a great year. I wont go as far as saying a stellar year but close…..

For 2013 I just really want to continue to have a successful life and career. I know it will bring much time away from home and friends/family and especially my kids aka my cats. I am a cat fanatic and there is nothing more awesome than having giant furballs curl up on you and fall asleep. Well im not a parent so yeah cats are my thing! lol. I think I should be fine with the number I have now but never know I might add to the pack! lol. I just hope that with all of my future travels things will go smooth and safe. I hope that my friends will get their lives in order for those who have issues to deal with. Life never gets easier. Even with all the money and shit its still never easy. 2013 will be a new beginning and another chapter of my life. I recently turned 37 years old and in some ways I feel old but yet I still feel and look young. I figure if I can shed some weight it will make me look even better and younger. Of course we can’t fight mother nature and father time but to be 37 and still get carded for alcohol and cigarettes thats a damn good feeling. About a week ago I went to buy a couple of 12 packs of beer for a family Christmas Party and the guy at the convenience store asked me for my ID. I happily showed it to him. He laughed and apologized over and over. “oh my friend I am sorry. I am so sorry. you look young guy.” I mean thanks!! Nice to hear still! So I know im not that old as far as looks go. I figure if I can at least shed 40-60 pounds that will make me look drastically different and will improve my health. I saw an old pic of me from my high school days and wow. I was so small compared to now. Of course I dont know what the fuck I was thinking having all that damn hair on my head!!! lol. Ill look for the pic and post it. Its quite shocking when I see it. I think i was about 185 or so in that pic. I was in high school football at the time.

So thats a wrap for this post. I didnt want to ramble on for too long. Just wanted to concentrate on those few points. Like I said I could have mentioned the negatives but honestly there were not too many looking into ta new year and future you want to think positive so thats where I am going to go from here. So as I close this post I must get ready for my workout. Last one for 2012 and into 2013. Tomorrow I am doing a New Year Skydive with a group of friends. Sadly they will be tandem….hahahaa good to be licensed beotches!!! lol.

In closing I want to wish you all a Merry New Year, shameless Eddie Murphy joke, and continued success in whatever you choose to do in life. Remember, dont bask in the past and look far ahead in to the future. Don’t let what could have been haunt you. Move on with life and if you choose to have goals for the new year follow through with them. Never give up on them. I haven’t. For me my future will be living on the beach in California and seeing the world again by buses, trains, planes and motorcycle……

Much luck in 2013 with respect to that we leave behind in 2012……

adcd50c447e411e292c422000a1fbe6b_7

A Look Back Throughout The Years: The Holiday Season


You might think this is about my holiday but actually this post is not. Recently I found this article in the AARP newsletter I saw laying around when I was at a family members home. The title of the article was “50 Years of Holiday Memories.” It caught my eye because of the content. Basically it is an article about how times have changed. From the sixties to present day 2000s the things we do as a family and for the holiday have changed. Just as technology has changed. So I thought I would share this with you and yes I will list my source for this article at the end. So here it goes! 

 

SIXTIES

Remember – Bob Hope performing for the troops

Kitchen Smelled Like – Julia Child’s Beef Bourguignon

On the hi-fi – Nat King Cole The Christmas Song

On the tube – Charlie Brown, Rudolph, Frosty, Grinch Specials

In theatres – Babes in Toyland, Santa Claus Conquers the Martians

Under the (flocked) tree – Hot Wheels, Easy-Bake Oven, Etch-A-Sketch

SEVENTIES

Remember – Waiting for our polaroid photos to develop

Kitchen smelled like – butterball turkey

On the 8 track player – Jackson 5 Christmas Album

On the tube – The Waltons Homecoming

In theatres – Scrooge with Albert Finney and Alec Guinness

Under the tree – Pet Rocks, Legos, Wonder Woman dolls, Atari 2600

EIGHTIES

Remember – Cutting down your own tree

Kitchen smelled like – honey baked ham

On the cassette player – Do they Know Its Christmas by Band Aid

On the tube – Roots, The Gift, Johnny Carson’s fruitcake jokes

In theatres – National Lampoons Christmas Vacation, Scrooged

Under the tree – Transformers, Cabbage Patch Kids, Rubik’s Cube

NINETIES

Remember – Merry Christmas gives way to the secular Happy Holidays

Kitchen smelled like Organic, free-range turkey

On the CD player – These are Special Times by Celine Dion

On the tube – Seinfeld’s Festivus for the rest of us episode, Elmo Saves Christmas

In theatres – Home Alone, The Santa Clause

Under the tree – Beanie Babies, Pokemon, Furbies

2000s

Remember – Mulling whether to get a green-er -or is it? – artificial tree

Kitchen smelled like – Turducken

On the icrap dock – Harry for the Holidays by Harry Connick Jr

On the flat screen – Marathons of A CHRISTMAS STORY (HELL YEAH), 007 movies

In theatres – Elf, The Polar Express, Bad Santa, Harry Potter movies

Under the tree – Wii, gift cards, Razor Scooters

 

So that about does it for the article contents. These are NOT my interpretations but that of the person who wrote this article. It was quite interesting and funny to read. Just going from one era to another the changes. So thats what I wanted to share with you. Just thought it was quite interesting and in a way funny. Sorry I had to rename the apple product to my usual icrap because yes I dont like their shitty over-priced products. 

Sorry this post came a bit too late since it is already New Year’s Eve. You wont see this guy out partying. Been there…done that….besides im not exactly too keen on going out and watching every couple practically fuck at the strike of 12 while im standing there with a drink going….”hey what about me mother fuckers! lol” So hope you enjoyed this post.

 

Article Source:

AARP Bulletin December 2012 Vol 53 No. 10. 50 Years of Holiday Memories by Betsy Towner, Page 46

Imageh

A Touching Story


My friend Amy made a video about her older sister who has a disability. I thought it was just a great lil video. She’s one of the many awesome Katycats I tend to interact with. lol Im still trying to figure out what the music is from. I know its a movie my mother likes but I just cant nail it! lol. Anyways, I think its awesome that these sisters stick together and are experiencing college together and that besides not being able to walk her sister can still do anything.

The idea of the video is to show people that they can accomplish anything they set their minds to. She asked me to watch the video and well i did. I figured I would share their story because I also have some friends, The Bissells, who care for disabled children and ive seen for years how they care for them and its just amazing the sacrifice they make and how much they love those kids. Actually they aren’t even kids anymore. They are adults. Recently they brought in another child. A little girl. Rich and Cindy Bissell are two awesome people. Oh yeah i forgot to open the Xmas Card they sent me. Every year they send me a really awesome themed Xmas card. Ill post a pic.

Anyways, I wanted to share Amy’s story and The Bissells. Watch the video below to see Amy’s story and you can go to http://www.bissells.com to see about Rich and Cindy’s story. Eric and Anthony are grown up now. I remember years back when they was much younger and they would post pics and video to share with everyone. They still do. So check it out if you would like to see something inspiring!

Katy’s 2012 Comes to An End


camels, skydives, beaches and buildings

So 2012 is nearing the end. No the world isn’t going to end people! lol All that crap is stupid. Its gonna end but not in the next two weeks! lol On the other hand, our 2012 has come to an end. Its been a busy year for Katy. Finishing off the California Dreams Tour with shows in Indonesia and The Philippines in January. A trip to Chennai India….etc… The list goes on and on. Numerous trips to London, Paris, NYC…. Also hit up Miami, Toronto, Denver, Milwaukee, Vegas, Bali, Singapore, Japan, Australia, South America, etc. I’d say my passport was used more than Debbie was in Dallas! lol Appearances for the KP3D Premiere, perfume launch and private functions as well as Obama Election shows.

What better way to end a year of awesomeness than to jump out of a plane 5 times!! Im so glad I have a Go Pro Camera. Had it attached to my helmet and while everyone was logging their first jumps a few of the guys were logging their 2nd and 3rd. Still having to go tandem. Being that I am not a rockstar or dancer it was quite the nice feeling to have that little itty bitty bit of empowerment over my friends. Being licensed I was able to jump solo AFF not to mention its cheaper! lol. We did our jumps in Dubai of course. It was so awesome to jump out over the Persian Gulf and over the Palm Jumeira. You know the man-made piece of land that resembles a palm tree or to me a crab lol Of course the reason we were there was for the Closing Ceremony of the Skydiving Championship. Katy was to perform as well as Usher. Katy entered the performance attached to a pink parachute bearing her name. Yeah it was fucking cool. But was so glad to see the family skydive. See you can accomplish anything if you put your mind to it! =)

Anyways, so after flying in I mainly just chilled at the hotel. Slept and then had some dinner and shit. Walked around, went to the beach… Went to the Burj Khalifa. Ok now let me explain this. It has been a dream for years to go to this building. It is the tallest building in the world. Before I had gone to Kuala Lumpur and been to the Petronas Towers which was the tallest building in the world for a period. had dinner on the 123rd floor and saw the amazing views from the observation deck high above. Ill be honest I kinda teared up a little bit. Its not everyday you get to see something as historic as this. Well for me at least. So it was an amazing short trip. Im just getting back from Dubai and quite jetlagged but it was worth the 17+ hour flight. Thank god it wasnt commercial! lol.

2012 was quite the amazing and crazy year for Katy. She suffered from sadness being alone from her divorce with Russell to meeting someone that makes her happy. Personally im not a fan of John Mayer but if he makes her happy then hey its great. Her happiness is what matters! Her movie Katy Perry Part of Me came out in July. On the 5th to be exact and even before then Katycats were invited to screenings of the movie for free. Some even lucky to attend the ones Katy attended. Just before the day of release she did a free show in Hollywood closing down the streets as we had a stage built right where all the stores are. It was amazing to see all the Katycats come out and the people who were just stuck in the middle lol. Katy also received numerous awards but most prestigious of them was being Billboard’s Woman of the Year. Not to mention receiving RIAA awards for 20 Million+ in sales and 5 #1 singles from one album. A feat no one had done since Michael Jackson.

Im pretty tired and I did want to post one more thing a friend sent me. It reminds me of my friends Richard and Cindy Bissell. ok So for now im out!

Amazing!!

Amazing!!

120MPH Freefall

120MPH Freefall

Way Back in the Day…..Friday Night!


So its Friday night. Finally out of school for the week. The usual for me. Gonna lay around in my room and watch USA Up All Night movies. My parents bought me another 2 boxes of these personal size pizzas from the Schwans truck and I got some Coke so gonna be a relaxing night. Cola not the drug people lol. My friend Regan dropped me off after school today. We went cruising for a bit. We always jam to the Pearl Jam Ten album. Jeremy and Porch are two of the songs we all like in school. Normally when I get home I just throw my fucking books on the floor and chill out. Kinda hoping my friend Priscilla doesnt call me tonight. She works at Kroger part-time and tends to call me when she gets bored. Not dating her just a friend. Sometimes we found ourselves on the phone all night we fell asleep on the damn thing. So ive had my own phone line for about a year now. My parents spoil me lol. Got this simple phone from Radio Shack. I just put it down and its hung up lol. My parents are supposed to be going to Walmart soon to buy a new cordless phone so Ill probably get the old AT&T cordless we have in the living room.

IM so glad the cable company finally got rid of these old ass remotes. Used to be these brown corded boxes with a three-way selector switch for the channels. Of course I watch MTV all the time because they play alot of metal videos. Good ol’ channel 32. So i checked the TV Guide and it looks like Hamburger the Movie is coming on tonight and then Sixteen Candles. Probably will stay up late to watch Weird Science too. Yep this is my Friday night life! My friend Andy is over at his moms house this weekend and my friend Eric, his brother, is with his dad so its a slow quiet weekend. Might go for a cruise in the new car. We only have two. My mom drives the Toyota Corolla most of the time and the new car is a Pontiac Sunbird I think is what its called. Its blue and grey. Looks pretty damn sweet if you ask me. Maybe ill find a pic online and post if i find one like it. lol (after all this is me talking as if I was 17 again) The inside lights up red. So at night it looks cool as fuck. Almost tempted to roll out to Jack in the Box and grab some tacos but those fuckers never get my order right! Even if I just order 4 tacos!!! Sheesh!

Anyways, im about to go heat up a pizza or two and grab me a coke and some water. Got the TV already on. Be right back………

Ok Im back! They are showing Silk Stalkings right now. Cool ass show if you ask me. Then Hamburger The Movie comes on. Fucking love that movie man! Its so fucking funny! These idiots go to a fake college to learn how to cook hamburgers at a fast food restaurant. Dick Butkus comes out in it. There is this funny scene where the owner of the franchise is teaching them to say things to customers and he tells them…..”PUT THOSE COOKIES BACK…… MOTHER FUCKER!!” Its fucking funny. You really just have to see it! Later in the closing part of the movie they are training in a restaurant and this little girl goes up to the counter and tries to steal a pack of cookies on the sly. Then all the idiots stop what their doing and look at the little girl and say…… “PUT THOSE COOKIES BACK….MOTHER FUCKER!!!” LOL Then the little girl gets scared and walks away lol. Its funny. Kinda tempted to play my guitar but when i use the amp its kinda loud and my parents get mad. Well my dad doesnt really care but my mom does. Shit I guess I better take a shower. Its about 11:30pm. I remember when I used to hate taking showers. My bedroom is right next to the bathroom. Its so small but its all good. OH shit I just remembered I have a pack of Marlboro Reds. Might sneak out in a bit and smoke a cig. A few times I have opened my window and smoked outside. one time my dumbass jumped out my bedroom window and then i couoldnt get back in. Lol. Yeah im an idiot. I had to go to the garage and get a bucket to help prop me up so I could get back in. Kinda hard to do because I have to walk right past my parents room and you can hear me walking in the grass. Yikes!!

Oh shit! Just switched over to Skinemax and there is a soft porn on. Dude is totally fucking the shit out of this girl. I need a girlfriend damnit! I mean im 17 what the fuck am I supposed to do!! lol. Sometimes these Skinemax movies make me wonder. MOst of them are the same shit. Guy is married to a hot chick and they fuck alot. Then the woman cheats on him with another younger guy, usually the pool guy, and then later kills the husband. Another I saw the woman paid this younger girl to fuck her husband and later they killed him. In the end the the widow got the millions he had and she paid the girl a shitload of money for finishing the job. She handed the girl a huge envelope with the cash in it and they were both on some tropical island with younger guys. Of course ready to fuck again. These movies make me think that this is all women want to do…..marry us, take our money and fuck other men and blame it all on us!!! Really!!?!! (Sadly ive seen this shit happen in real life many times) Either way Skinemax has some interesting movies. Of course I love watching my sexy babe Kiki aka Kira Reed. Holy fucksticks shes hot. (actually met her many times now) Kiki always looks hot in her movies. She has dark hair with the blue/green eyes……OH my!! She actually is married to the guy she makes many of her movies with.

Guess this will be a slow weekend. Nothing really going on. My parents are off work so we probably will just chill out at the house. Might go to Marcos or Los Tios for some mexican food if my parents feel like it. We usually do on Friday or Saturday nights. Sundays we usually go to my grandmothers house to visit. My grandfather died a few years ago. I was a sophomore, grade 10. Usually my grandmother makes tortillas and refried beans. Simple snack food. Put the beans in the tortilla and munch away!! mmmmm goood stuff! My grandmother I remember used to use that big ass bucket of lard lol. Green and white. I think it was Armour brand or something like that. I remember when I was a kid she used to get the rectangular cheese in the foil. Basically its what we know as Velveeta cheese but in the hood we called it ghetto cheese or welfare cheese. Who cares that shit is good! lol. Cant wait for Xmas time. My grandmother usually makes tamales and she also has this special recipe for dressing. Its not like the traditional style most people eat. Its much different. You use gizzards and shit from the chicken. Its good you just have to trust me! lol.

Whoa. My beeper just went off. Its Priscilla. lol i bet she is checking to see if im awake so she can call me. Guess Ill just ignore it because I really dont feel like being on the phone all night. Last week I walked over to my friend Stacy’s house. We sat outside in her front yard. Thats normally all we do. She doesn’t like me like that but we are friends. She had asked me in school if I would come over because she wanted to hear me play some Richard Marx on guitar for her. I cant sing for shit but I played a few songs for her. Chicks dig dudes who can play a six string…..well some chicks…..others just roll their eyes at you totally uninterested!!

Guess thats about it for now. gonna finish watching tv and chill. My bed is so comfy and the sheets are so cold!!!! Yess! Oh fuck yes!! Friday the 13th flicks are coming on in about 20 minutes. Gotta love those cheesy fuck scenes where the people get killed! lol. ok so im out!!! Goodnight!!!

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

So what you just read above actually happened. I remember my teens like it was yesterday. That was a typical evening of my life. Of course back then we didnt have laptops and internet. Well they werent common household items that is. Especially in my house. My parents worked hard back then. My father worked for the Prison system and my mother for a grocery store. Far from the life of a rich kid but I had everything I wanted and was happy. Had my own room, cable tv and tv in my room, two guitars and two amps, my own stereo system and in my closet I still kept legos from when I was a kid because sometimes its fun to just pull out those damn things and build shit that didnt make sense. That was my life as a teenager. Sometimes I drove the car to school. I had to get up early to take my father to work. That was the deal. Take him to work and pick him up at 4pm from work. Which worked out well. We got out of school at 3:50pm everyday so i just left and went to get him. Wasnt too far. I mean back then gas was $.99 a gallon!!!

So anyways, hope you enjoyed reading that little excerpt of my youth. Ill probably do some more soon. Wont be in any chronological order. Ill just go by a particular day I remember. So below I will post some pics of things that I remember from that time in my life……Check em out!!! =)

Push_button_cable_boxhere is the old cable box I mentioned…lol

old car similar to one i hadLike the car I once used to have